Landsdækkende ladeinstallationer hos 

Clever

Case_ faktaboks webside (37).png

Med etableringen af et landsdækkende kundecenter og nye digitale processer har EL:CON fulgt med væksten hos Clever og leverer dagligt over 100 installationer af ladebokse fordelt over hele Danmark.

Vækst kræver stor volumen

”Clever har oplevet en eksplosiv vækst i de sidste år, hvor elbilerne for alvor er begyndt at trille ud på vejene i Danmark. Det har øget behovet for ladeinstallationer over hele Danmark og stiller store krav til vores samarbejdspartners volumen og evner” indleder Henrik Mørch-Larsen, COO hos Clever.

Samarbejdet mellem Clever og EL:CON har stået på siden 2010 og har udviklet sig i takt med væksten. I dag installerer EL:CONs elektrikere og montører over 100 ladebokse til Clevers B2C-kunder i hele landet, og i 9 ud af 10 tilfælde varetager EL:CONs medarbejdere al dialogen med Clevers kunder. ”Det er essentielt, at vi kan have tillid til, at EL:CONs medarbejdere leverer høj service og godt håndværk. De er vores repræsentanter ude hos kunderne”, fortæller Henrik.

Én indgang til hele EL:CON

Planlægningen af de mange installationer varetages fra EL:CONs landsdækkende kundecenter, så både kunderne og medarbejderne hos Clever har én indgang til alle EL:CONs 17 afdelinger. Fra kundecenteret sendes opgaverne videre til den nærmeste afdeling og der knyttes en medarbejder med de rette kompetencer på. Inden for to dage skal der være knyttet en medarbejder på opgaven, og inden for 12 dage skal den være påbegyndt.

”Kundecenteret er afgørende for, at vi kan administrere det store antal installationer. Vi har kontrol med sagerne og sikrer en ensartet måde at styre opgaverne på. Det gør det nemmere for vores egne medarbejdere, for Clever og for Clevers kunder”, fortæller Michael Jensen, servicechef for det landsdækkende kundecenter.

Contentbillede_Clever.png

Digitale processer sikrer opgaveflowet

EL:CON har løbende udviklet sine digitale processer, så opgaveflowet mellem Clever og EL:CON er blevet mere automatiseret. Når en kunde lægger en bestilling hos Clever, sendes den videre til EL:CON senest næste morgen, hvorefter kundecenteret står for planlægningen. Det gælder alle former for installationer - både nedbrud, nedtagninger, flytninger, besigtigelser og monteringer.

”Hele vores setup er fastlagt, så når montøren har talt med kunden, indtaster han blot de nødvendige ydelser fra sin mobil. Alle priser og ydelser er fastlagt og kører automatisk”, forklarer Michael. Han ser flere muligheder for at digitalisere arbejdsgangene i fremtiden: ”Væksten fortsætter, og det gør behovet for digitale processer også, og der følger vi selvfølgelig med”.

Kontakt os

Lad os tage en snak om hvordan vi bedst kan hjælpe din virksomhed.