Artikel
Landsdækkende ladeinstallationer hos Clever
Med etableringen af et landsdækkende kundecenter og nye digitale processer har ELCON fulgt med væksten hos Clever og leverer dagligt over 100 installationer af ladebokse fordelt over hele Danmark.
Fakta
Én indgang til hele ELCON
Optimering og udvikling sikres via digitalisering
Ensartet opgaveløsning i høj kvalitet
Vækst kræver stor volumen
”Clever har oplevet en eksplosiv vækst i de sidste år, hvor elbilerne for alvor er begyndt at trille ud på vejene i Danmark. Det har øget behovet for ladeinstallationer over hele Danmark og stiller store krav til vores samarbejdspartners volumen og evner” indleder Clever Mikkel Norsk, Supply Chain Strategy & Development Lead hos Clever.
I dag installerer ELCONs elektrikere og montører over 100 ladebokse til Clevers B2C-kunder i hele landet, og i 9 ud af 10 tilfælde varetager ELCONs medarbejdere al dialogen med Clevers kunder. ”Det er essentielt, at vi kan have tillid til, at ELCONs medarbejdere leverer høj service og godt håndværk. De er vores repræsentanter ude hos kunderne”, fortæller Mikkel.
Fast samarbejde i vækst
Samarbejdet mellem Clever og ELCON har stået på siden 2010 og har udviklet sig i takt med væksten.
Én indgang til hele ELCON
Planlægningen af de mange installationer varetages fra ELCONs landsdækkende kundecenter, så både kunderne og medarbejderne hos Clever har én indgang til alle ELCONs 17 afdelinger. Fra kundecenteret sendes opgaverne videre til den nærmeste afdeling og der knyttes en medarbejder med de rette kompetencer på. Inden for to dage skal der være knyttet en medarbejder på opgaven, og inden for 12 dage skal den være påbegyndt.
”Kundecenteret er afgørende for, at vi kan administrere det store antal installationer. Vi har kontrol med sagerne og sikrer en ensartet måde at styre opgaverne på. Det gør det nemmere for vores egne medarbejdere, for Clever og for Clevers kunder”
Michael Jensen Servicechef, ELCONS landsdækkende kundecenter
Digitale processer sikrer opgaveflowet
ELCON har løbende udviklet sine digitale processer, så opgaveflowet mellem Clever og ELCON er blevet mere automatiseret. Når en kunde lægger en bestilling hos Clever, sendes den videre til ELCON senest næste morgen, hvorefter kundecenteret står for planlægningen. Det gælder alle former for installationer - både nedbrud, nedtagninger, flytninger, besigtigelser og monteringer.
”Hele vores setup er fastlagt, så når montøren har talt med kunden, indtaster han blot de nødvendige ydelser fra sin mobil. Alle priser og ydelser er fastlagt og kører automatisk”, forklarer Michael. Han ser flere muligheder for at digitalisere arbejdsgangene i fremtiden: ”Væksten fortsætter, og det gør behovet for digitale processer også, og der følger vi selvfølgelig med”.
Download vores CLEVER case
Du kan læse om vores case og downloade den - klik på casen nedenfor.
Skal vi tage en snak om dine behov?
Vores reception kan viderestille dig til den rette person. Ring til os på 7266 7000 eller skriv til elcon@elcon.dk.